En framgångsrik AIMday

Tips på en lyckad AIMday®

Rekommenderad agenda för en timmes workshop
En klocka ljuder fem minuter innan varje workshop inleds.

  • Presentationer ”runt bordet” (fem minuter).
  • Företag/organisation presenterar frågan (fem minuter).
  • Diskussion (ca 45 minuter).
  • Sammanfattar och, om så önskas, fyller i en blankett för fortsatt samarbete (fem minuter).

Företag och organisationer

        Före mötet

  • Registrera två eller flera representanter för varje fråga och se till att du har back-up i händelse av t.ex. sjukdom (om ditt företag inte dyker upp, kommer det att finnas en oönskad lucka i schemat för de övriga deltagarna).
  • Läs igenom din fråga och bakgrundsmaterial som du har registrerat.
  • Förbered en kort presentation (max 5 minuter) av din fråga. Det kommer inte finnas någon projektor eller dator till hands eftersom det är alltför tidskrävande.

        Under mötet

  • Utse en av representanterna för att starta mötet (genom att låta alla få presentera sig själva och därefter ”ställa din fråga”).
  • Låt alla komma till tals, agera moderator om så behövs.

Forskare

        Före mötet

  • Läs igenom frågorna och det bakgrundsmaterial du har tilldelats.

        Under mötet

  • Håll gott diskussionsklimat och låt alla komma till tals. Många korta inspel är bättre än få långa.