En framgångsrik AIMday
Tips på en lyckad AIMday®
Rekommenderad agenda för en timmes workshop
En klocka ljuder fem minuter innan varje workshop inleds.
- Presentationer ”runt bordet” (fem minuter).
- Företag/organisation presenterar frågan (fem minuter).
- Diskussion (ca 45 minuter).
- Sammanfattar och, om så önskas, fyller i en blankett för fortsatt samarbete (fem minuter).
Företag och organisationer
Före mötet
- Registrera två eller flera representanter för varje fråga och se till att du har back-up i händelse av t.ex. sjukdom (om ditt företag inte dyker upp, kommer det att finnas en oönskad lucka i schemat för de övriga deltagarna).
- Läs igenom din fråga och bakgrundsmaterial som du har registrerat.
- Förbered en kort presentation (max 5 minuter) av din fråga. Det kommer inte finnas någon projektor eller dator till hands eftersom det är alltför tidskrävande.
Under mötet
- Utse en av representanterna för att starta mötet (genom att låta alla få presentera sig själva och därefter ”ställa din fråga”).
- Låt alla komma till tals, agera moderator om så behövs.
Forskare
Före mötet
- Läs igenom frågorna och det bakgrundsmaterial du har tilldelats.
Under mötet
- Håll gott diskussionsklimat och låt alla komma till tals. Många korta inspel är bättre än få långa.